اهل‌ نوشتن

مثلث نویسندگی | سه گام مهم برای انتشار

مثلث نویسندگی: ۱. خواندن ۲. نوشتن ۳. انتشار

مثلث نویسندگی کار نویسنده را کامل و پخته می‌کند. اگر خواندن و مطالعه نباشد، ما خالی از سبک مشخص و اطلاعات می‌شویم. خواندن برای ما جرقه نوشتن و تفکر است. تا می‌توانید کتاب بخوانید اما فراموش نکنید که در کتاب‌خواندن کیفیت مهم است نه کمیت. در مرحله خواندن صبور باشید و با دقت بیشتر به ساختار موضوع مطالعه‌تان بپردازید. حتا به تک تک کلماتی که می‌خوانید توجه کنید. از خود سوال بپرسید که نویسنده چرا چنین کلمه یا جمله‌ای را در این بخش انتخاب کرده. در آخر یادتان باشد که خواندن دشمن نوشتن‌تان نشود.

در مرحله بعد نوشتن کار یک نویسنده است. نویسنده می‌نویسد! درواقع به هر آنچه که فکر کرده‌اید و در رابطه با آن مطالعه داشتید، بنویسید. ممکن است با مشکل کمبود ایده برای نوشتن مواجه شوید که همین موضوع خود نیز ایده‌ای برای نوشتن محسوب می‌شود. این‌گونه که با طرح سوال نوشتن را آغاز کنید؛ چرا ایده برای نوشتن ندارم؟ بعد از این سوال به اطراف خود نگاهی بیندازید. مطمئنن دیواری وجود دارد که آن را توصیف کنید! در نوشتن خود را محدود نکنید. ذهن شما بهترین ایده برای شروع نوشتن است. تا می‌توانید آزادانه بنویسید.

مرحله سوم که مثلث ما را کامل می‌کند، انتشار می‌باشد. انتشار مهم‌ترین مرحله برای موفقیت است. به عبارتی دیگر انتشار محتوا و نوشته‌های‌مان به ما قدرت داده و با گذشت زمان به سبک کارمان شکل مناسب می‌دهد. با انتشار متوجه ایرادات خود می‌شویم و همواره در تلاش برای بهتر نوشتن هستیم. این مرحله تمرین برای قهرمان شدن است. انتشار را جدی بگیرید و هرروز بعد از انجام دو مرحله قبلی، محتوای خود را منتشر کنید. فضای اینترنت بهترین مکان برای انتشار است. بیش از ده برنامه مشتاقانه منتظر محتوای شما هستند: گوگل، وبلاگ شخصی، تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و غیره. از طریق انتشار در این رسانه‌ها، می‌توانید گام مهمی جهت پیشرفت در «پرسونال برندینگ» بردارید.

نویسنده: مهشید واعظی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *